Bezoek! - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Demian Reijden - WaarBenJij.nu Bezoek! - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Demian Reijden - WaarBenJij.nu

Bezoek!

Door: Demian

Blijf op de hoogte en volg Demian

02 Juni 2006 | Zuid-Afrika, Pretoria

Soms komen toevalligheden erg goed uit. Zo kan het gebeuren dat travelmate Danielle voor een congres in Gaborone, de hoofdstad van Botswana moest zijn. En dat ze daarvoor via Joburg vloog. Dat ze dan ook nog op een vrijdagochtend in Joburg landt, en met één telefoontje regelt dfat ze pas zondag weer doorvliegt, ja, dat bedenk je niet vantevoren. Nou ja, niet heel ver vantevoren.
Twee dagen de tijd om drie maanden samen te vatten en de foto’s te laten zien, is eigenlijk te kort.
Toch hebben we een goeie poging gewaagd denk ik.

In twee dagen Daan zoveel mogelijk van het ‘Joburggevoel’ proberen te geven: toeren door de stad, het hoogste gebouw van Afrika beklimmen, en uiteraard Windhoekjes drinken in Melville.

Een diner met PSO’s hoogsteigen Pieter Bas Buijs en mede-NiZA’er Tisha, een filmpje pakken (Da Vinci Code) en nóg wat Windhoekjes completeerden het weekend, en zondag toerden we alweer richting vliegveld…

Te kort. Dat was de gezamenlijke conclusie. Maar ach, Windhoek-Joburg kost net zoveel als een retourtje Londen vanaf Eindhoven, dus maybe wordt t herhaald.

Voor nu kan ik me richten op het volgende bezoek uit het Hoge Noorden: Marlous & Jos, over en maandje! :)

  • 05 Juni 2006 - 07:24

    Daan:

    Te kort was het zeker, maar mooi gelukkig ook!

    En wat je zegt: dit avontuur neemt vanaf vertrek bijna vier maanden geleden steeds al zulke onvoorspelbare wendingen, dat we elkaar vast nog wel ergens tegenkomen voor we weer een nachtje doorhalen in het vliegtuig dat ons terug naar het kikkerlandje brengt.

    Werkse weer deze week!

    Daantje

  • 05 Juni 2006 - 07:25

    PS:

    Okee, aan de formulering van onderstaande zin te zien is het echt nog maandagochtend. Eerst maar eens koffie halen, want zo wordt het niks natuurlijk:)

  • 06 Juni 2006 - 08:43

    Marlous:

    Jaaa, kan nu echt bijna niet meer wachten. Het is dat ik mijn studenten niet achter kan laten (tenminste niet als ik volgend jaar ook nog wil werken), anders zou ik na al die mooie verhalen meteen in het vliegtuig springen!

    Nog even!

    Kus

  • 06 Juni 2006 - 12:24

    Anneke:

    haha, jij een kever, ik een kever... Morgen of donderdag komt ie, ik zal er ook een fotootje van op de site zetten :-) donkerpaars istie..

    Liefs Anneke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Pretoria

Demian

Van 1 maart tot 1 september ga ik aan de slag als journalist bij de Joburgse krant The Star...

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 231
Totaal aantal bezoekers 68115

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: