Let the Afrikaners entertain you! RW-survival tips - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Demian Reijden - WaarBenJij.nu Let the Afrikaners entertain you! RW-survival tips - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Demian Reijden - WaarBenJij.nu

Let the Afrikaners entertain you! RW-survival tips

Door: Demian

Blijf op de hoogte en volg Demian

18 April 2006 | Zuid-Afrika, Pretoria

Gewoon even een tip tussendoor: áls je ooit naar een concert van Robbie Williams gaat (zoals ik gisteren héél toevallig deed in Pretoria), be prepared for some agressive fans!

- Ten eerste: probeer niet op het laatste moment -als het voorprogramma al bezig is- door de massa naar voren te wurmen. Al wil de smoes “maar mijn vrienden staan daar ergens! Ziet u toevallig een jongen met een groen petje” (copywright Tisha), wel een beetje helpen... Ergens halverwege loop je ongetwijfeld tegen dezelfde 2x2 meter metende en heel boos kijkende Afrikaner-met-kaalgeschoren-hooligan-look op als ik, die je het gevoel geeft dat hij wekelijks in hetzelfde stadion hulpeloze supporters van de tegenpartij vakkundig en efficient de grond in stampt. De tegenpartij was in dit geval mijn persoon... “If you try to push me aside one more time, I’ll f***ing @#%^*& you!”, was de beleefde waarschuwing.
Het tweede obstakel werd gevormd door een groep vriendinnen, waar we vlak vóór uitkwamen en echt niet meer verder konden (we stonden dan ook al bijna tegen de hekken). “I waited here for six hours! You’re not going to stand in my sight!” werd me een aantal keer van achter toegebeten. Gelukkig begon meneer Williams niet lang daarna aan zijn optreden, waardoor de aandacht van de dames ineens op een heel andere man was gericht...

- tweede tip: als je, net als de andere 61.000, probeert weg te komen: zorg dat je nooit de weg blokkeert voor een grote jeep met bull bar. Ook al staat iedereen in de file en moet iedereen wachten (we deden 3 kwartier over 4 kilometer naar de snelweg), mensen met grote auto’s -en kleine piemels- denken nou eenmaal altijd dat ze eerst mogen. Zeker als jij toevallig in een kleiner autootje rijdt... Ok, ik stond even niet zo handig, maar binnen een minuut was er weer een of andere boze Afrikaner (het publiek bestond nou eenmaal voor 99% uit blanken) stampei aan het maken naast m’n deur: “Move your fucking car! Are you crazy!? Move your fucking car!” Daarbij tikte hij vriendelijk op de ruit. Ik denk om duidelijk te maken dat hij tegen mij praatte.

En ik in al mijn naïviteit nog denken dat mensen alleen naar zo’n concert gaan om een leuke avond te hebben...

  • 18 April 2006 - 08:31

    Lousje:

    Jeemig! Dat jij nog nooit door je 'naieve' houding een klap hebt opgelopen snap ik echt niet.... misschien dat je lieve uitelijk meewerkt? ;-)
    Wel oppassen hoor!!!

  • 18 April 2006 - 10:32

    René:

    Ik geloof niet dat Lousje nu nog zo jaloers is...

  • 21 April 2006 - 13:45

    Tisha:

    en nou is Leonardo di Caprio weer in Mozambique. Zeg, ik blijf niet bezig met die bekende figuren... haha.
    Tot volgende week!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Pretoria

Demian

Van 1 maart tot 1 september ga ik aan de slag als journalist bij de Joburgse krant The Star...

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 134
Totaal aantal bezoekers 68159

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: